הכשרת כלבי שירות

שנים רבות מלווה הכלב במסירות יוצאת דופן אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

התמיכה הפיזית והנפשית שמעניק הכלב לאנשים אלה מסייעת להם להרגיש חופשיים ומשוחררים ממוגבלותם.

תמיכה זו גם תורמת להשתלבותם החברתית של בעלי הצרכים המיוחדים מתוך תחושת ביטחון עצמי, תחושת שייכות וצליחת אתגרים.

כלבים ייחודים אלה הממלאים אחר משימות מורכבות מסוג זה נהנים מאופי ושגרת חייהם.

עבורם ביצוע המשימות משול למשחק עם הבעלים והכל נעשה מתוך חברות אמיצה, כבוד הדדי ורצון משותף להיות יחד תמיד.

אדם בעל מוגבלות מכל סוג אשר זוכה לכלב מלווה, מוקיר תודה והערכה לכלבו שכן הקשר ביניהם תורם רבות לשיפור איכות חייו בכל ההיבטים.

במרכז הכלבני דוג טאון שמורה נישה מיוחדת לכלבים בשירות האדם.

נתן פרל מייסד המרכז, מוביל תהליכים מרגשים אשר מתחילים בבחירת הכלב המתאים למשימה הרצויה, הכשרתו למשימה זו וכן חיבורו לאדם הזקוק לו.

לאחר מכן הכלב ובעליו זוכים לליווי צמוד ויד מכוונת לאורך כל הדרך.

הכשרת כלבי שירות
הכשרת כלבי שירות

הכשרת כלבי שירות – נתן פרל

כבר שנים שכלב נחשב לידידו הטוב ביותר של האדם. אפשר לשמוע סיפורים מלפני עשרות שנים ואף יותר על כלב סן ברנרד אשר הציל אנשים שהיו לכודים בשלג, או על כלבי רועים אשר ליוו רועי צאן ודאגו תמיד שאחרון הכבשים או העיזים יחזרו בשלום הביתה. באמצעות הכשרת כלבי שירות שהיא מקצועית ומבוססת על הרבה מאוד ידע והכרת נפשו של הכלב לעומק, לקחו את יכולותיו של הכלב כמה צעדים קדימה והיום כלבים יכולים להוות תחליף למטפל סיעודי כשמדובר באדם מוגבל בתנועותיו או תחליף למקל הליכה כשמדובר באדם עיוור, וניתן לראות עד כמה החיבור מוצלח כשההכשרה נעשית כפי שצריך.

הכשרת כלבי שירות דורשת הכשרה וניסיון רבים

אילוף כלב באופן כללי הוא עבודה לא פשוטה. הדבר דורש להכיר היטב כל כלב וכלב, לראות את החיבור במפגשים ולגרום לכלב לראות בבעליו מנהיג שיש ללכת אחריו. כשמדובר על הכשרת כלבי שירות הדברים מורכבים הרבה יותר. כאן צריך הכלב לדעת לבצע פעולות לא סטנדרטיות ובכלל להבין שהוא נמצא במצב "עבודה" רוב הזמן ולהיות כולו בתוך העניין. הכשרת כלבי שירות מתחילה כבר באבחון הכלב, למה בדיוק מתאים יותר להכשיר אותו, והדבר לא קשור רק לגזע הכלב ולהתאמת גזעים למשימות שונות אלא גם באופן אינדיבידואלי לכל כלב. הדבר ממשיך בהכשרה מקיפה לקראת התפקיד, אימון לבצע משימות על הצד הטוב ביותר וזאת תוך כדי חיבור במפגשים.

קבלת סיוע מרגע קבלת הכלב והלאה

לאחר שכלב עבר הכשרת כלבי שירות מקיפה, הדברים לא מסתיימים כאן. חלק חשוב מתפקידו של מקום המכשיר כלבים לתפקידים שונים הוא לעשות התאמה מעולה בין הכלב לבעלים – לאדם אותו ישרת הכלב. התאמה נכונה היא קריטית כדי שהאימונים וההכשרה המקיפים שעבר הכלב לא יהיו לחינם. לכן, תפקיד חשוב שרואה נתן פרל, מייסד המרכז הכלבני דוג טאון הוא התאמה נכונה שתהיה לטובת שני הצדדים. מעבר לכך המרכז מלווה את הכלב ובעליו החל ממפגשם הראשון ונמצא שם בכל שאלה או בעיה שצצה בהמשך.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

הקורסים שלנו

Dog College – בית הספר להכשרת מאלפי כלבים מציע מגוון מסלולי הכשרה למאלפי כלבים, החל מההכשרה הבסיסית המיועדת לאלה המבקשים

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: